ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    תאונת עבודה עצמאי

    מה מוגדר כפגיעה בעבודה לעצמאי?

    תאונות עבודה – תאונה תוך כדי ועקב עבודה, כולל בדרך אליה וממנה, ובנסיבות כמפורט בחוק או ממחלת מקצוע – מחלה לפי רשימת מחלות מוגדרות שנקבעה בתקנות, שחלית בה עקב העבודה

    ובתנאי שאינך מסוגל לעבוד  בעבודתך או  באף בעבודה מתאימה אחרת וזאת בגלל הפגיעה (נידרש לכךי אישור רפואי  מכאן החשיבות לייעוץ טרם הפניה לקבלת אישור רפואי.

    במקרה זה העצמאי בין אם הוא עוסק מורשה, עוסק זעיר, או עוסק פטור  זכאי לתשלום מביטוח לאומי שמשלם למי שנפגע בעבודה כפיצוי על אובדן שכר או הכנסה.

    תהיה זכאי לדמי פגיעה, אם אתה עונה על כל התנאים הבאים:

    1. שילמת ביטוח רפואי כלומר -אתה מבוטח בביטוח נפגעי עבודה.
    2. למרבה חוסר המזל נפצעת בתאונת עבודה
    3. העברת "תעודה רפואית ראשונה לנפגע בעבודה", שבה רשומה האבחנה הרפואית והתקופה שבה אינך מסוגל לעבוד, בצירוף לטופס התביעה.  על תעודה זו להירשם קרוב ככל הניתן לקרות האירוע
    4. לא עבדת כתוצאה מהפגיעה.

    דמי פגיעה בעבודה – עצמאי ליום יחושבו על פי:
    75%  מההכנסה החייבת בדמי ביטוח  לאומי ב- 3 החודשים המלאים שקדמו ל-1 בחודש שבו הופסקה העבודה בשל הפגיעה. דמי הפגיעה המקסימלים הנכונים לתחילת  2022 הם1,141.13 ₪  ליום .

    עובד עצמאי שהוא גם שכיר – אם הפגיעה במהלך העבודה כעצמאי או כשכיר, דמי הפגיעה יחושבו לפי שכרך משני מקומות העבודה. הכנסותיך כעובד עצמאי  רק אם שילמת את דמי ביטוח הלאומי במועד.

    שימו לב:

    מדמי הפגיעה מנוכים מס הכנסה, דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות.

    טס לחו"ל לצורכי עבודה  ונפגעת שם

    אם אתה תושב ישראל ונפגעת בעבודה בחוץ לארץ, ואתה זכאי כפגיעה בעבודה לעצמאי .

    עליך להגיש תביעה לדמי פגיעה אל המוסד לביטוח לאומי .

    ניתן לביצוע באופן ישיר ע"י נציגך בארץ .

    באמצעות הקונסוליה של ישראל במדינה בה אתה נימצא.

    כמובן שבמקרה כזה מומלץ להתייעץ עם עורך דין המכיר את התחום לעומקו ויכול לייצג אותך בביטוח לאומי.

    ערעור על החלטות הביטוח הלאומי

    אם הביטוח הלאומי דחה את תביעתך, ניתן לפנות  לאחד משני הערוצים לוועדת התביעות של הביטוח הלאומי או לפנות לבית הדין לעבודה.

    כמובן שבמקרה כזה מומלץ להתייעץ עם עורך דין המכיר את התחום פגיעה בעבודה לעצמאי לקבלת יעוץ מקיף.

    סיכום

    פגיעה בעבודה לעצמאי היא עסק  העלול לגזול זמן יקר מעוסק עצמאי, הינך נידרש להכיר את כל הסייגים והדרישות על מנת למצות את זכויותך. יש לבחור עורך דין, המתמחה בתביעות סיעוד, משרד בוטיק קטן בו תקבלו יחס אישי, ישבו איתכם ויבחנו את כל הגורמים מסביב, על מנת למפות את כל הזכאויות האפשריות, באופן שימקסם את התקבול שינתן תוך מזעור פגיעה בקצבאות או תנאים אחרים להם אתם זכאים. כלומר עורך דין שיסתכל על המקרה מזווית הראיה של הלקוח בלבד.

    אנו במשרד רגינה דובינסקי נעשה  זאת עבורך, ובכך תוכל להנות מהניסיון שלנו והשרות האישי..תוכל לבחור בין מגוון שרותים.

    סיוע בהגשת תביעה וייצוג בוועדה רפואית לנפגעי עבודה.

    ייצוג בבית דין לעבודה כולל סיוע בהגשת תביעה.

    ייצוג בבית דין לעבודה ללא סיוע בהגשת תביעה.

    תאונות עבודה עצמאיים

    תאונת עבודה עצמאי עלולה לפגוע קשות באורח חייו של הנפגע. היא תהפוך לטראומטית אם התוצאה תהיה נכות קשה, כי במקרים קלים הבעיה תחלוף לאחר תקופה לא ארוכה. במקרים מורכבים כדאי לערב עורך דין מקצועי מהתחום שיסייע להתנהל מול המוסד לביטוח לאומי, חברות הביטוח המבטחות ועוד. רצוי לערב אותו כבר בראשית התהליך כדי למקסם את השליטה עליו. עורכת דין רגינה דובינסקי עוסקת בתחום וניתן לקבל ממנה מידע חשוב.

    תאונת עבודה עצמאי – ליווי על ידי עורך דין

    תאונת עבודה עצמאי  לעיתים תכופות כלל אינה מוגשת, עצמאים רבים חוששים לאבד ימי עבודה נוספים כחלק מניהול תהליך התביעה.

    בהליך מוסדר ותקין תחילתו בדיווח למוסד לביטוח לאומי על התאונה. הדיווח מלווה בטיפול רפואי מתאים. תאונה תטופל בבית חולים, במוקד רפואי או בקופת החולים ותלווה בתיעוד רפואי. המוסד לביטוח לאומי לוקח אחריות במקרים אלו ואמור לשלם לנפגע תשלומים חודשיים בתקופה הראשונה בה איננו מסוגל לשוב למשרה שעבד בה טרם הפגיעה. במידת הצורך נקבעת נכות זמנית. בשלב הבא ייעשו מבדקים שונים והנפגע יצטרך להגיע לוועדה רפואית מטעם המוסד אשר תקבע אם הנכות הזמנית תהפוך לקבועה. נכות קבועה מזכה אותו בתשלומים חודשיים, בכספים לשיקום רפואי וכלכלי ועוד. החלטת הוועדה הנ"ל חשובה ,שכן, היא משפיעה גם על החלטות של חברות הביטוח הפרטיות המבטחות את הנפגע. יש חשיבות לנוכחות פעילה של עורך דין מקצועי בכל התהליך הזה. במיוחד כאשר מתעוררות בעיות ומחלוקות שונות.

    טיפולי עורך דין

    עורך דין ייעץ ללקוח הנפגע בכל שלב. הוא ילמד את החומר שהוגש לו, מסמכים רפואיים, בדיקות, תוצאות דימות, פיזיותרפיה,  קבלות על ההוצאות הרפואיות, תמונות ממקום התאונה ועוד. במידת הצורך, הוא ינהל משא ומתן וכאשר לא תהיינה הסכמות הוא אף יפנה לבית משפט כדי לקבל ממנו סעד.

    טיפול וייצוג מסודר

    עורכת דין רגינה דובינסקי עוסקת בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות מקצועי המלווה ביחס אישי. הוא כולל ייעוץ פרטני לכל אירוע, ייצוג וליווי ככל הנדרש. הכול במחירים נוחים. היא בעלת ידע רב וניסיון עשיר המגיעים, בין היתר, ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים לאורך השנים. היא תשמח להעמיד את התשתית הקיימת במשרד לכל לקוח נזקק.

    תאונת עבודה לעצמאי

    תאונת עבודה לעצמאי עלולה להיות קשה אשר תשבית אותו לזמן ארוך. יש לכך, כמובן, השפעה גם על יכולת ההשתכרות שלו. המוסד לביטוח לאומי הוא האחראי לפיצוי במקרים אלו, והוא נקבע על פי קריטריונים שונים. במקרים של נכות זמנית הפיצוי הופך לארוך יותר עד אשר נקבעת נכות קבועה. עורכת דין רגינה דובינסקי עוסקת בתחום וניתן לקבל ממנה מידע רלוונטי.

    תאונת עבודה לעצמאי – ליווי עורך דין

    תאונת עבודה לעצמאי מורכבת אמורה להיות מטופלת בדרך הטובה ביותר. התהליך הודעה על תאונת עבודה מועברת למוסד לביטוח לאומי לאחר קבלת טיפול רפואי. טראומה רצינית מטופלת בבית חולים ומלווה בתיעוד רפואי. מומלץ לערב עורך דין כבר בתחילת התהליך וכאשר מדובר בבעיה מורכבת. הוא יוכל לייעץ בהתנהלות נכונה אשר תימנע נזקים בתביעות מאוחרות יותר. הוא ינחה את הנפגעים להעביר לו את מסמכים רפואיים, חשבוניות על הוצאות בגין הפגיעה, הוצאות נסיעות מיוחדות לטיפולים ועוד. לנפגעים קשים נקבעת, תחילה, נכות זמנית. לאחריה ייערכו מבדקים ובנוסף, ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי לקביעת נכות קבועה. במידה והיא מאושרת, אזי הנפגע יקבל כספים חודשיים, וכן, כספים לשיקום רפואי וכלכלי

    במקרים של תאונות עבודה ניתן לבחון גם תביעה של פוליסות ביטוח פרטיות כדוגמת פוליסות ביטוח אובדן כושר, תאונות אישיות וכו' התביעות השונות אינן תלויות זו בזו.

    טיפולי עורך דין

    עורך דין אשר מנהל את התהליך המורכב הכולל תביעות לביטוח הלאומי וכן לחברות הביטוח השונות בונה את האסטרטגיה הנכונה לכל לקוח, מנהל את ההתקשרות השוטפת וכן שותף בעת המשא ומתן, וחשיבותו עולה כאשר מתעוררות מחלוקות סביב נושאים שונים כולל קביעת אחוזי הנכות ועוד. הוא יכול גם להגיש תביעה בבית המשפט כדי לקבל סעד ממנו. שם יציג טענות לקוחו, מסמכים רפואיים ואחרים, פסיקות תקדימיות התומכות בטיעוניו ועוד. הצלחה תזכה את לקוחו בתביעה מול הביטוח לאומי ו/או חברות הביטוח לטובת קבלת כספים שנועדו לרווחתו.

    משרד בעל מוניטין

    עורכת דין רגינה דובינסקי עוסקת בתחום ומומלץ לקבל ממנה שירות מקצועי המלווה ביחס אישי. הוא מקיף וכולל ייעוץ ספציפי לכל סיטואציה, ייצוג וליווי ככל הנדרש. היא בעלת ידע רב וניסיון עשיר המגיעים מלימוד לעומק של התחום כולל השתלמויות והתמחויות וכן, ממתן שירותים איכותיים ללקוחות רבים לאורך השנים.

    עצמאי שעבר תאונת עבודה בין אם הוא עוסק מורשה, עוסק זעיר, עוסק פטור יהיה זכאי לפיצויי מביטוח לאומי פיצוי זה נקרא דמי פגיעה.

    הזכאות לדמי הפגיעה  הינה  בתנאי  שתאונת  העבודה לא ארעה  למעשה בתקופת אי-הכושר שנקבעה בתעודה הרפואית,  (כלומר לא עבדת כאשר היה אסור לך לעבוד) , או שהפגיעה קרתה במהלך תקופת בשיקום מקצועי או בתקופה של הכשרה מקצועית,

    תנאי נוסף הוא שההכנסה קטנה בגלל הפגיעה.

    במידה ואתה זכאי יש מגבלת זמן  – הבקשה לקבלת דמי פגיעה מוגבלת בזמן וחייבת להיות מוגשת תוך 12 חודשים מארוע הפגיעה.

    המלצתינו היא לא לחכות ולהגיש את התביעה מוקדם ככל הניתן, ברגע שיש בידך את כל המסמכים הדרושים.

     

    מה עושים

    הדבר הראשון הוא  לפנות לעורך דין פגיעה בעבודה ביטוח לאומי שינחה אותך  על התהליך ואילו מסמכים יידרשו.

    המסמך הראשון אותו תצטרך למלא הוא אישור למתן טיפול רפואי לנפגע בעבודה – עצמאי (283). טופס זה צריך  להמסר לקופת החולים בה אתה חבר יש לפנות למחלקת תאונות עבודה  לשם קבלת עם "תעודה רפואית ראשונה לנפגעי בעבודה".  טופס  זה ימולא ע"י הרופא.

    המלצת המומחה – יש להקפיד שהרופא ממלא את את האבחנה הרפואית, והתקופה שבה אינך מסוגל לעבוד עקב הפגיעה. באם חס וחלילה  מיד לאחר הפגיעה הופנתה לבית החולים אנא דאג לקבל דו"ח מיון מבית החולים שבו טופלת מיד לאחר הפגיעה, שגם בו  תכתב האבחנה הרפואית, והמלצות המשך הטיפול, או התקופה בה אתה מוגבל בפעילות.

     

    אם הפגיעה נגרמה מתאונת דרכים – עליך לצרף דוח מהמשטרה, צילום תעודת ביטוח והעתק מהתביעה לחברת הביטוח וזאת ללא קשר באם האשמה היא שלך או לאו ( הפניה לכתבה בנושא תאונת דרכים).

    עורך דין  לעורך דין פגיעה בעבודה ביטוח לאומי יעבור אתך על כל המסמכים הרפואיים הנידרשים לביסוס התביעהץ

    שכיר ועצמאי תאונת עבודה

    עובד שכיר שהוא גם עובד עצמאי – אם נפגעת במהלך עבודתך כשכיר או כעצמאי, דמי הפגיעה יחושבו לפי שכרך משני מקומות העבודה. חשוב לדעת, הכנסותיך כעובד עצמאי יילקחו בחשבון רק אם בזמן הפגיעה בעבודה היית רשום בביטוח הלאומי כעובד עצמאי ושילמת את דמי הביטוח במועד. לענין העצמאי שעבר תאונת עבודה הרי דמי הפגיעה יחושבו לפי הכנסות בשנת המס השוטפת.

    תאונת עבודה לעצמאי היא תאונה שארעה בזמן העבודה, בדרך אל העבודה, ובדרך חזרה מהעבודה. סטייה מהותית מהדרך

     

    איך לבחור  עורך דין פגיעה בעבודה ביטוח לאומי

    יש לבחור לעורך דין פגיעה בעבודה ביטוח לאומי, משרד בוטיק קטן בו תקבלו יחס אישי, ישבו איתכם ויבחנו את כל הגורמים מסביב, על מנת למפות את כל הזכאויות האפשריות, באופן שימקסם את התקבול שינתן תוך מזכור פגיעה בקצבאות או תנאים אחרים להם אתם זכאים. כלומר עורך דין שיסתכל על המקרה מזווית הראיה של הלקוח בלבד.

    לסיכום

    עורך דין פגיעה בעבודה ביטוח לאומי כמו משרד רגינה דובינסקי יעזור לכם למקסם את הזכויות שלכם בביטוח לאומי, תוך כדי ליווי מתמיד ושוטף בכל הנדרש ויוביל אתכם בביטחה בין כל הדרישות והתקנות של ביטוח לאומי.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין באינטרנט
      דילוג לתוכן