ליצירת קשר

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    עו"ד רשלנות רפואית

    בעת פניתך לטיפול רפואי הינך מצפה לקבל "סיוע ומזור" לסיבה בגינה פנית. אתה מצפה שתוצאות המפגש עם הגורם הרפואי תביא להטבת מצבך ואף אולי לריפוי מוחלט.

    רשלנות של גורם מקצוע רפואי יכולה להתבטא בשני סוגים:

    • מחדל
    • מעשה

    מרבית התביעות של רשלנות רפואית הינה על סמך מחדל, שיכולה לכלול חוסר אבחון בזמן, עיכוב במתן טיפול מונע או מרפה, אבחנה רשלנית. הבסיס לרשלנות זו הינו שהפעולות הרפואיות הידועות והמקובלות לא ננקטו או לא נעשו וכתוצאה מכך נגרם נזק בלתי הפיך.

    רשלנות על סמך מעשה נוצרת עקב מתן טיפול רשלני תוך התעלמות ממידע רפואי מקובל, כגון מתן תרופה שגויה או מסוכנת, פעולה פולשנית לא נכונה , טיפול שמתעלם מגורמי סיכון.

    בכדי שתהיה עילה לתביעת רשלנות רפואית יש להוכיח קיום נזק וקיום קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק שנוצר. העדר קשר זה אינה מאפשרת תביעת פיצוי רשלנות רפואית.

    למעשה, על מגיש התביעה להוכיח שלושה דברים:

    • א. כי היתה לגורם הרפואי הפוגע חובת זהירות כלפיו וכי חובה זו אכן הופרה.
    • ב. כי נגרם לו נזק גופני.
    • ג. כי הנזק הגופני שנגרם הוא תוצאה ישירה של הפרת הזהירות מצד הגורם הרפואי.

    תחומי הרשלנות הרפואית הינם רבים וכוללים :

    -רשלנות באבחון וטיפול בהריון ולידה- לקוי באבחון טרום לידה, שבעקבותיו נגרם נזק לילוד או לאם, יש לציין שלפעמים תביעות מסוג זה מוגשות זמן רב לאחר המקרה מה שמקשה על הוכחת הנזק ולכן יש צורך בפניה לעורכי דין המתמחים בתביעות רשלנות רפואית בלידה.

    -רשלנות באבחון וטיפול במחלות קשות – כמו אבחון שגוי ומאוחר בחולה סרטן, שכן אם האבחון או הטיפול היה מתבצע בזמן התוצאה הרפואית היתה אחרת.

    -רשלנות בביצוע פרוצדורות רפואיות – כגון , ניתוחים או פרוצדורות אשר בוצעו באופן שגוי, או שלא ננקטו פעולות נכונות בזמן הניתוח, וגרמו לסטייה ברורה ממידת הזהירות הנדרשת או חוסר מתן הסבר אודות הפרוצדורה או הניתוח ולכן לא ניתנה הסכמה מדעת בעת חתימה על הפרוצדורה או הניתוח.

    -אי תיעוד רשומה רפואית או תיעוד לקוי של רשומה רפואית

    "ההשפעה של תביעות רשלנות רפואית על מקצוע הרפואה היא השפעה חיובית, התורמת להעלאת הרמה ולשמירתה. פיקוח בכל תחום, פירושו שיפור הרמה והקפדה על כללים. תחום הרפואה – עקב חשיבותו העצומה ועיסוקו בחיי אדם – חייב לעמוד בפיקוח קפדני. תביעה בגין רשלנות רפואית היא מכשיר מצוין לפיקוח" (עדי אזר ואילנה גרינברג, רשלנות רפואית, רמת גן, 2000, עמ' 52).

    יש לציין, שכל מערכת הבריאות מבוטחת בחברות ביטוח. אם נפגעתם מרשלנות רפואית, ככל הנראה שיש לכם מספיק צרות על הראש, ובכן דאגה בירורקרטית וכלכלית לא צריכות להיות אחת מהן. אתם צריכים ליווי מקצועי, יעוץ רפואי על ידי צוות יועצים רפואים שמלווה את המשרד על מנת לעזור לכם ולהבטיח את התוצאה הטובה ביותר.

    אם אתם מחפשים עורך דין ביטוח לאומי תל אביב הגעתם למקום הנכון! מידע נוסף בטלפון.

    ליצירת קשר

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      קידום עורכי דין קידום עורכי דין באינטרנט
      דילוג לתוכן